Start

Słodki poczęstunek

Jutro 11. 10 na długich przerwach zapraszamy  na kolejne  „spotkanie ze słodkościami"„  które w tym tygodniu przygotowuje 2b LO.

KONSULTACJE

Serdecznie zapraszamy rodziców na konsultacje,które odbędą sie w dniu dzisiejszym tj. 10 października w godzinach od 18:00 do 19:00 w budynku szkoły.

"Bezpieczny rower"

Zapraszamy uczniów szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie "Bezpieczny rower". Konkurs polega na przygotowaniu filmu o podanej w regulaminie tematyce.

Regulamin [pdf]

Zmina planu lekcji

Od poniedziałku 8 X zmiana planu lekcji. Prosimy sprawdzić!

Jak kaczki na wodzie

W chłodny sobotni poranek wyruszyliśmy całą szkołą w kierunku szczytów Beskidu Śląskiego, by u ich stóp podjąć nasze działania plenerowe w Ustroniu.

Na miejscu witały nas promienie słońca, nieśmiało jeszcze przebijające się zza porannych mgieł. Pierwsze kroki skierowaliśmy w stronę centrum Ustronia, by w odnowionej miejskiej przestrzeni wykonać pierwsze szkice, inspirując się estetyką Rynku jako Salonu Miasta.

Następnie udaliśmy się do Galerii Rynek, w której, dzięki uprzejmości i gościnności Pana Kazimierza Heczko, syna znanego polskiego akwarelisty, założyciela grupy „Brzimy”, Bogusława Heczki, którego akwarele podziwialiśmy w pierwszej kolejności, mogliśmy nie tylko nasycić oczy pięknem obrazów, zobaczyć, w jaki sposób uznani artyści wyrażali swoje widzenie wybranych motywów Ziemi Beskidzkiej, ale mogliśmy również rysować w gościnnej atmosferze Galerii.

Nad Wisłą witało nas słońce oraz kaczki, wesoło surfujące w przejrzystej wodzie. Inspiracji więc nam nie zabrakło, wena twórcza dopisała i obrazy powstawały.

XXII Ogólnoszkolny Rajd Górski na Równicę

Tegoroczny już XXII pieszy rajd górski odbył się 29.09.2018r. na Równicę. 170 uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Żorach pod opieką nauczycieli wyruszyło do Ustronia i Brennej skąd różnymi szlakami turystycznymi wchodzili na Równicę. Szczyt, który zdobyliśmy w tym roku, nie jest wysoki (884m n.p.m) a wybrane przez nas szlaki nie były wymagające więc, bez problemu pokonali je nawet nasi najmłodsi uczniowie z klasy IV i V. Wędrówce górskiej sprzyjała ładna pogoda i dobry humor wszystkich uczestników. Po dotarciu do celu uczniowie i nauczyciele przy herbatce wspólnie śpiewali piosenki przy dźwiękach gitary, na której tradycyjnie przygrywał pan Waldemar Trojnar.

W tym roku przechodnią maczugę i słodycze otrzyma  klasa, która zwycięży w konkursie na najładniejszą pracę plastyczną związaną z rajdem górskim, wykonaną dowolną techniką.

Prace można składać u pani B. Czaickiej do 12.09.2018r. Będą one oceniane przez specjalną komisję składającą się z uczniów i nauczycieli Liceum Plastycznego. Mile widziane są również ciekawe zdjęcia zrobione podczas rajdu górskiego, a które można zamieścić na stronie internetowej szkoły.